CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

středa 12. listopadu 2008

Miluju Strasbourg! (Středa 5.11. 2008)

Budík zvoní v 6. Nic moc, vzhledem k tomu, v kolik jsem šla včera spát. Přemlouvám se k tomu, abych vůbec odešla do školy. Dana mě vyzvedává v 7.30. Předmět Histoire des relations internationales poměrně rychle uteče. Když si ještě v pauze dojdu pro horkou čokoládu, dožiji jeho zbytek poměrně snadno. Naprosto překvapivě končíme v 9.50. Hurá! Ono se řekne 10 minut, že to nic není, ale je! Zvlášť u tohohle přednášejícího, který bazíruje na každé minutě a začíná přednášet ještě před osmou. Natáhneme krok a v 10. 15 vcházím do pokoje. Rychle se svléknu a škáču šipku do postele. Nádhera!! V posteli pořád přemýšlím jestli je nutné abych šla na italštinu. Jsem totiž pořád dost nevyspalá. Nakonec se ale rozhodnu jít, jsem tu přece jen kvůli škole:-) Ano, na hodině se opět probírá mafie. Ale už se jen dodělává článek, takže pohoda. Přednášející se ptá, zda-li jsme se již rozhodli pro svá temata k našim prezentacím. Když si zapíšu téma Politická situace/Politický systém současné Itálie, uznale zvedne obočí a jde ke mně. Říká, že ho moje téma velmi zaujalo, a že je vidět že mě asi studium na l´IEP baví:-)) Ostatní temata, alespoň ta, která mu přes rameno stihnu přečíst, jsou Divadlo, italský film, a snad i kuchyně nebo co. Takže téma mám zvoleno, jsem akorát zvědavá jestli k tomu najdu nějakou knihu, na kterou bych se mohla odkázat. Po hodině se rozhoduji, jestli mám jít do postele, nebo do města. Jelikož další předmět je Histoire Européénne, což se mi jeví jako předmět nedůležitý, rozhoduji se jít raději do města, protože z postele bych kvůli tomuhle určitě nevstala. Procházím si náměstí a musím uznat, že Strasbourg miluji. Je to opravdu velké město. Ale na rozdíl od Prahy je nádherné. Nikomu nechci pomlouvat Prahu, ale i když tu zrovna není slunečno, je Strasbourg krásný. Když v Praze prší, je celá šedivá a divná. Tady je to jiné, je tu spousta zeleně a vůbec..to město je dokonalé. Praha je (alespoň podle mého názoru) šedivá. Strasbourg je zelený a je radost tu být. Procházím se a cestou zacházím do drogerie, protože samozřejmě včera v LECLERCu neměli všechno. Ještě si kupuji na cestu dva sýrové preclíky a jedu do školy. Histoire Européenne je divný, nezáživný předmět a já přemýšlím, od koho si vezmu poznámky. Francouzi jsou moc milí (doufám že se nic nezměnilo:-)) a oni mi dále budou půjčovat, či spíše kopírovat svoje poznámky. O hodině se rozhodnu že na další předmět Le monde russe, nejdu ani náhodou. Tenhle předmět spolu s úterními politickými teoriemi, jsou pro mě nesmyslné. Ani jednomu přednášejícímu nerozumím, a tak jsem si vždy v hodinách četla, kreslila nebo přepisovala jiné poznámky. Takže nemá smysl tam být. Radši se s Danou rozhodneme jít do nákupní galerie Rivetoile. Nemuselo by tam být tolik lidí. Chceme projít naprosto všechny obchody, abychom zjistili, co tam vůbec je. Vždycky tam bylo tolik lidí, že to nebylo možné. Procházíme obchůdky jeden za druhým a děláme si alespoň hrubou představu, co by se asi komu dalo koupit k Vánocům. Asi po dvou hodinách, kdy všechno projdeme, si dáme něco dobrého u Mc Donald´s. Je nově otevřený v Rivetoile a k posezení láká už jen tím, jak vypadá. Je tam hodně lidí, ale sedneme si bez problémů. Kolem osmé odcházíme a já večer konečně můžu být na internetu. Psal mi můj snoubenec, že jede ze školy domů, že mu odpadly nějaké přednášky, takže bychom si mohli večer zavolat přes Skype. Už se moc těším:-)) Náhodou zjistím, že Nova dala na internet všechny díly Ordinace v růžové zahradě. No jo, přiznávám se bez mučení že se někdy dívám:-)) Doma bych to nesledovala, nejsem otrok televize, ale tady je to třeba k večeři nebo při uklízení dobrá kulisa. Mám plán se mrknout na jeden díl, osprchovat se a jít spát. Je to trochu jinak..díly vidím hned 3 a pak si volám se svým snoubencem. Nějak se nám to protáhne a já jdu spát zase v 1. Ale moc šťastná:-))

0 komentářů: