CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

středa 12. listopadu 2008

Mafiánská italština (Středa 12.11. 2008)

Vstanu v 9.15. Hurá!! Nešla jsem totiž na Histoire des relations internationales. Minule jsem tam málem usnula, tak proč se nevyspat v posteli?? Rozkoukám se a udělám si výbornou snídani. Bagetku se šunkou a sýrem, čaj..a Ordinace k tomu:-)) Pak se na sobě vyřádím a jdu do školy na italštiu. Na dnešek nám signore Censi sliboval nějakou video ukázku o mafii. No, jak vidno, pojal to skutečně mafiosně, jako vyděsil nás smrti-čím jiným než testem o mafii. Jsem z něj vážně mimo! Test?!! Nic nevím, jak můžu psát test?? Nejdříve dostaneme první dotazník. Asi největší práci mi dá zdánlivě velmi jednoduchoučká otázka- co je mafie? Nevím jak to stručně popsat. Víme to všichni, ale definovat mafii? Kam dohlédnu, tam mají lidé u této otázky prázdno. Něco tam naplácám a jdu dál. Další-regiony nejvíce „zamořené“ mafií, regionální názvy pro mafii, kdo jsou (několik jmen) a tak podobně. Jde mi z toho hlava kolem. Ovšem to není vše! Další dotazník se týká videa o mafii, a to už je o něco horší. Je to dost náročné na slovní zásobu, přece jen, nejsem mafián, že:-)) a spousta slovíček je opravdu speciálních. Vyučující však dotazníky nešetří a rozdá ještě jeden. Naštěstí ho nemusíme odevzdávat a je to jen taková práce. Z hodiny jdu úplně vyždímaná a přemýšlím, že jestli bude příště vyhlašovat výsledky veřejně, tak mu zřejmě něco udělám. Po italštině na mě čeká Dana a jdeme spolu do knihovny. Včera nám Hélène říkala, že je ve městě dobrá knihovna, ze které si lze všechno půjčit na měsíc domů. Sice to pro mě byla doma běžná praxe, ale tady je to něco jako Boží zázrak. Ve škole půjčují knihy na víkend. Takže na měsíc..to je vážně pokrok. Knihy si předem rezervujete v systému. Ten mě málem zabije, protože funguje na identické bázi jako MS DOS. Nevěděla jsem, že taková tragedie se ještě někde vyskytuje. Lopotím se tam s tím dost dlouho a knihu vyberu právě v momentu, kdy začíná Histoire européenne. Takže to už zřejmě nestihnu, že. Na knihu musím navíc 45 minut počkat. Asi někomu něco udělám. To je šílenéééééé! Nějak to s Danou přečkáme a jdeme si vyzvednout knihy. Zdají se být docela užitečné, takže je odnášíme. Jdu ještě do města, zjistit ceny Vánočních dárků a poohlédnout se po knize o politickém systému v Itálii. Bohužel, nic takového neexistuje. Jsem unavená, pálí mě oči a těším se na kolej. Jen tak mimochodem…když jsem byla v té přiblblé knihovně, nemohla jsem být na Le monde russe, že:-)). Snad mi někdo půjčí poznámky. No moje jsou totiž úplně stejné ať tam jsem, nebo nejsem. A nebýt tam, to je pro mě rozhodně ta lepší varianta:-)) Po příchodu na kolej jdu k Daně na kus řeči. Pak zase koukám na břišní tance, na večerníček, na bachatu..na všechno co jde. Jsem unavená a jdu spát zase o půlnoci. Ach jo.

1 komentářů:

jitka řekl(a)...

Ahoj Moni,stále píšeš o tom,jak skáčeš šipky do postýlky,ale vůbec jsi nenapsala nic o tom, jak se Ti spí pod novou peřinkou.mamka