CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

pátek 3. října 2008

Znalkyně a milovnice sýrů (Středa 1.10. 2008)

Budíček o páté je něco naprosto nechutného. Od osmi máme Histoire des relations internationales. První hodinu jsem naprosto mrtvá a mimo. Z donesených Jojo bonbonů skládám celou zoologickou zahradu a první světová je mi trochu volná. Po přestávce se ale vzpamatuji a zvládám i sem tam dělat poznámky. Po kurzu jdeme s Danou k nám na kolej zaplatit nájem. 226euros mi rázem zmizí ani nevím jak. Pak se koná nákup. Odvažuji se koupit sýr. Následný oběd mě naprosto odrovná a moje už tak vyčerpané tělo zatížím ještě procesem trávení. A ten se nejlépe odehrává jak? No ano, vleže. Takže utíkám do postele a luxusně si pospím od 13 do 15.10! To snad zvládnu i školu :-)Předmět Histoire Européenne. Dozvídáme se vskutku zajímavé věci, třeba že osmičky nejsou pro Českou republiku moc radostné. Vzduchem létají jména Brežněv, Gottwald a podobně. Máme s Danou napjaté uši, abychom v případě nepřesností mohly okamžitě zasáhnout! Přednášející nás ochromí větou „Že československé aerolinky, které, jak tuší, se jmenují ČTK, jsou poměrně spolehlivé". Hodnotná to informace. Po tomto přínosném kurzu následuje předmět Le monde russe se stejným vyučujícím. S ostatními lidmi se shodujeme na jedné zajímavosti: Na předmětu Histoire Européenne přednášející mluví krásně, a na Le monde russe mu nikdo nerozumí ani slovo. Skutečně je to tak, ačkoliv to zní neuvěřitelně. Celých 120 minut pozoruji Brazilce, který se tváří nějak podivně. Přestává mě to bavit. Musím vyhledat jiný objekt. (pro Radka-pouze ke sledování!:-) Naprosto vyčerpaná odcházím. Zrovna jede bus, který mě doveze přímo před kolej. Sláva. Na pokoji se pouštím do francouzské večeře. V Čechách jsem nikdy neměla ráda sýry, které člověku čpí až do hlavy. Přímo to nesnáším. Nicméně tady je vše jinak. Jemné sýry se tu moc nenosí, a většina jich je silnějších. Na ty nejsilnější, jež jsou cítit často po celém obchodě, si ale skutečně netroufnu asi nikdy. Koupily jsme si už dřív s Danou na půl sýr jehož jméno jsem stihla zapomenout, a je skutečně dddd….de…delikatesní (pro znalce Rekviem pro panenku:-)) ač z něj je cítit celá lednice i když sýr tam dávno není:-)) . Dalším odvážným krokem se jevil nákup plátkovaného sýra. Ty tu taktéž nejsou nějak slabé. Jelikož ementál mi zrovna nejede, mám tu dost ztížený výběr. Nakonec usuzuji, že se sýr kdyžtak vyhodí a beru nějaký, který původně stál 4euros, což bych za sýr nikdy nedala, ale dnes je díky „sýrové akci“ za 1,50 euros. Když si na neuvěřitelný chléb položím plátek tohoto sýra a přikousnu cherry rajčátko….nevím o světě. Rozplývám seeeeee……..moje chuťové buňky tu značně rozmazluji.

0 komentářů: