CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

středa 10. prosince 2008

Tak to začíná...první francouzský test!! (Úterý 9.12. 2008)

Dana mě každé úterý vyzvedává kolem osmé a tak vstávám obvykle kolem šesté, půl sedmé, jak kdy. Dnes vstávám po sedmé, úkol rána je se nasnídat, a hlavně ještě jednou pročíst poznámky na Méthodologie de la dissertation française. Měla bych se bát, když jsem se bála na naprosto každou hodinu. Ale nijak se nestresuji, protože mi přijde, že výsledek zrovna téhle práce neovlivním. Sice mi při vchodu do třídy není zrovna dvakrát dobře, ale co se dá dělat. Přednášející se přižene jako velká voda, napíše 4 témata (samá lepší), zadá přesné zadání, co je potřeba s vybraným tematem dělat a odchází. Ví, že nás tam může nechat, protože si navzájem poradit nemůžeme.Za chvíli přijde a sedí tam až do konce. Tu práci pojme každý jinak, a radit se prostě nedá. Stejně si myslím, že by si nikdo ani neporadil. Každý je zaneprázdněný svou prací. Nakonec si vybírám téma Turismus a kultura ve Štrasburku. Takhle z fleku docela zajímavé, ale bylo to to nejlepší, co se asi dalo vybrat. Nevím jak to dopadne, možná na mě přednášející, až si to všechno přečte, ukáže prstem a zeptá se mě,jestli jsem tu práci myslela vážně, já nevím, stát se může cokoliv, ale.....musím přiznat, že z toho mám dobrý pocit. Může to shodit, může to napadnout naprosto ze všech důvodů, ale já osobně z toho mám skvělý pocit. Když jsem tu práci psala, naprosto jsem se do toho vžila, a musím přiznat, že mě to bavilo. Co mi ale udělalo největší radost, bylo to, jak mi to šlo od ruky. Samozřejmě, že jsem nějaké práce ve francouzštině musela odevzdávat i u nás ve škole, ale to byl opravdu boj. Dneska mi udělalo neskutečnou radost, že prostě píšu píšu a nepřemýšlím nad slovíčky, časy..a můj mozek mi to posílá sám. V opravdu dobré náladě opouštím s Danou školu a míříme na tramvaj a potom dále do supermarketu LECLERC. Nakoupíme nějaké drobnosti k jídlu a míříme zpátky do školy. Od 12 hodin máme totiž nějakou přednášku o tom, jak tu bude probíhat Evropský týden. To je týden, v únoru, kdy se druháci z Politického institutu a všichni Erasmus studenti zabývají nějakou aktuální problematikou EU, a jsou přímo v parlamentu. Na to se dost těším ! Naštěstí informační schůzka netrvá dlouho a my asi po 30 minutách odcházíme domů. Po cestě se rozhodujeme nejít na Relations internationales et transferts culturels,protože jiné práce je všude dost. Dana si potřebuje dopsat nějakou svojí práci a já mám také nějaké resty. A poznámky máme slíbené od jedné holky, takže co ? Když dodělám co potřebuji, jdu se asi na hodinku a půl natáhnout. Zdají se mi příšerné sny a po probuzení naprost nechápu, proč mám jít večer do školy. No hrůza. Rozhodla jsem se dnes totiž po dlouhé době zajít na Histoire des Idées Politiques modernes. Potřebuji zjistit co a jak ke zkoušce. Když přijdu, trochu mě zarazí počet lidí-bývalo nás kolem 60, a teď tam stojí 20 lidí. Hmm...to je dost znát. Přednáška nic moc, vím dobře proč sem nechodím :-)) Naštěstí ale profesor je fajn, a když se ho v přestávce jdu zeptat,co a jak se závěrečnou písemkou či prací..tak je na mě opravdu hodný. Dana taky něco má, tak ze školy můžeme jít spolu. Těším se domů, protože venku hnusně prší. Zajímavé je, že je 11 stupňů, zatímco přes den byly asi 4. To je tady vážně divné,bylo to i v září....přes den chladněji, na večer vedro na padnutí. Hmmmm....vyřídím něco na počítači, udělám si něco k jídlu a jdu spát.

0 komentářů: