CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

středa 15. července 2009

Miluju Fraaaancii!! (Sobota 9.5.2009)

Vstávám v 7.40.No, divím se že jsem vůbec vstala. Pokus o to vstát z postele probíhal už od sedmi;-) Pouštím do pokoje jaro, a konečně mohu zase jednou nechat vytáhnutou roletu. Dnes zatím nehodlám pouštět počítač;-)) Ve Strasbourgu je vyhlášený ovocný trh a my tam s Danou pořád ještě nebyly. Snad se dnes povede počasí a budeme ho moci zažít na vlastní kůži. Řekla jsem si, že jestli v pořádku přežiji Nice, rozhodně na něj zajdu. Hmm…a ta sobota právě nastala. Uvařím si kávu, koukám z okna a nasávám vůni jara v zahraničí. Opravdu to tu voní docela jinak!Potom si vyčistím zuby, upravím se a kolem 8.20 jsem připravena vyrazit. Okolo 8.25 na mě klepe Dana a vyrážíme. Ujdeme pár metrů a potkáváme dívku, která tak divně kouká..a pak ji Dana pozdraví. K mému úžasu odpovídá česky. Ahaaa..to je ta druhá Češka kterou neznám!Ptáme se kam jde a tak. A povídáme a povídáme jedna přes druhou. Dozvídáme se, že dnes s tou druhou Češkou, Jitkou, jedou do Nice. Straaaašně jim závidím!!Povídáme povídáme až se musíme smát, že jsme spíš měly vyrazit na snídani, protože tam jistě stojíme dlouho. Podíváme se na hodinky….cožeeee??!!!Je 10.05!No to snad ani není pravda!Ale popovídaly jsme si hezky, to zase ano. Potom s Danou vyrážíme do města, jdeme směrem na Quai des Bateliers, přecházíme most a ocitáme se na trhu. No už jsem se bála, že ho nestihneme, když jsme se tak zapovídaly;-)Vypadá to tam moc hezky. Dokonce tam stojí několik hudebníků a já si připadám opravdu jako ve Francii;-))Trh mě trochu zklamal..zelenina není zdaleka tak hezká, jak jsem čekala. Zdržíme se asi dvacet minut, obdivujeme, že na trhu prodávají i nechutná kuřata a podobné hnusy, sýry, ryby..je to sice vše v ledu, ale prostě..vážně bych si to nekoupila;-)) Nasáváme voňavé ráno, procházíme kolem katedrály,a vzpomínáme na naše začátky ve Francii. Dojdeme na hlavní třídu a rozhodneme se ještě zajít do Promodu abychom se podívaly, zda-li náhodou nedostali nové zboží. Mně se tu ve čtvrtek moc líbilo jedno triko a Daně jedny šaty, ale měli jen velké velikosti, takže dnes chceme vyzkoumat, zda-li náhodou se něco nezměnilo. Hmm…nezměnilo.Máme v plánu dojít stejně až do obchodního centra Place des Halles,takže doufáme, že tam to bude lepší. Cestou pozorujeme lidi, díváme se do výkladních skříní..prostě taková pohodička. Až teď, po 23 letech, jsem pochopila, co mi moje maminka vtloukala do hlavy celý život;-)) Není nad to si jít lehnout třeba ve 22 hodin a ráno vstát kolem sedmé. Ono se přes den spí špatně, je vedro ale hlavně..den je delší. A hlavně teď..když je všechno venku tak dokonalé a je brzy světlo, je obrovská škoda vyspávat dlouho. Není sice nějak hodně brzo, protože jsme se dost zapovídaly s tou dívkou od nás z koleje(bohužel nevím jak se jmenuje) ale jsem ráda že jsem už od rána vzhůru. Takhle člověk vstane i rád, přece jen vstávat v 7 hodin v zimě už tak příjemné není;-) Myslela jsem, že si na trhu koupím nějaké krásné banány, což se nestalo, takže začínám mít docela dost hlad. Obejdu pár pekařství,až narazím na dokonalou mini-bagetku, kterou si koupím. Francouzské bagety mají samozřejmě alespoň metr, což člověk jí týden, takže tohle mi vyhovuje. Přes náměstí míříme do obchodního centra. Promod v Place des Halles se mi nikdy moc nelíbil, připadal mi takový nepřehledný..no a to je bohužel pořád. Nakonec asi po deseti minutovém hledání najdu „svoje“ triko. Mají jen velikost 1. Já mám většinou 2,ale stejně si ho zkusím. Hmm..padne skvěle! Není to sice vůbec nic k chlubení, ale když jsem přijela do Francie, většina mého oblečení mi byla hodně těsně a necítila jsem se dobře. A o Vánocích? To jsem většinu kalhot vytáhla ke kolenům. Prostě to dál „nejelo“. Pěkná poctivá stehna tomu bránila;-)) teď už se přiznat můžu, protože to dávno už pravda není!!!Ha! Všechny moje původní kalhoty jsou mi velké, a kolem Vánoc jsem nakoupila několik trik velikosti 4..a teď zkouším trika velikosti 1. No jo..15kg dole! Cha! Je to úžasný pocit, ale nutí mě to dělat nevkusné nájezdy na obchody, hlavně Promod a Etam jsou obzvlášť nebezpečné;-) Musím se smát když je mi dobře triko velikosti 34/36 o tom by se mi o Vánocích vskutku nesnilo! Dana také našla své šaty a je z nich úplně unešená, takže je kupuje. Já ale ještě hledám něco nespecifikovatelného, mám představu jak by to mělo vypadat, ale nevím, jestli to existuje;-) Nechci ale Danu zdržovat, takže Dana platí a já dál hledám „cosi“. Odchází domů a já probírám stohy oblečení. Nakonec ještě párkrát zapluji do kabinky s něčím, co konečně odpovídá mým představám a v 11.42 platím. Dana odešla v 11;-) Ale je opravdu neuvěřitelné, že je teprve 12 a já toho už tolik stihla! Nádhera. Opouštím obchodní centrum a rozhoduji se z Place de l´Homme de fer jet tramvají do obchodního centra Rivetoile, protože k tomu co jsem si koupila bych chtěla nějakou šálku, protože kdo nemá ve Francii šálku, jako by neexistoval;-)) Obejdu H&M, Tally Weijl, SIX, I am..až tedy v I am najdu přesně to co hledám. V zimě se mi líbila taková zelená a mají naprosto tu samou fialkovou. Nádhera! Zabavuje se. Kolem 12.15 ještě vběhnu do LECLERCu pro jogurty( bez cukru a je tam ootolik ovoce!!) a mléko a mizím. Páni..já toho tolik stihla a ono je teprve 12.45.Převléknu se, uklidím nákup a sbalím si spacák. Jdu na chvíli ještě k Daně a pak mířím ven. Rozbalím spacák, nandám si na něj učení, odhodím triko, pod kterým mám plavky a hurá;-)) Musím říct, že tady sluníčko opravdu opaluje jinak…u nás v ČR když se opaluji, jsem vždycky celá červená, myslím taková zavařená, uřícená…ale opálení žádné. A tady fouká větřík…takže člověk má pocit, že mu je vlastně trochu zima a potom kouká, že je celý spálený;-)) Kolem 14.30 přijde jedna kamarádka za druhou, která leží kus ode mě, a já si jí nevšimla. Obě si potom dají deku ke mně, a povídáme;-)) Jedna je Švédka, druhá Němka. Obě jsou moc fajn. Potom je tak nějak klid a všechny se učíme. Kolem 16 už je mi nějak mdlo a mám žízeň, takže se odebírám k sobě. Přemýšlím, že bych večer šla na party, ale mám bohužel dost práce a přece jen..když jsem nešla téměř za celý rok, tak o zkouškovém vážně nepůjdu. Rozhodnu se vyprat. Mám tady tunu oblečení z Nice, na které zatím nebyl čas. Takže jdu ještě pozdravit Danu, protože večer jde někam pryč a já jdu prát. Musím samozřejmě do budovy E, která je docela daleko, protože ve vedlejší budově C je prázdno. Mám dvě tašky, bílé a černé, a je toho požehnaně. Naštěstí v E nejsou zabouchnuté dveře, mám štěstí. Když už skoro přendávám do pračky černé, zjistím, že mi přes židli v pokoji visí džíny. No, ale když se vrátím, pračku mi může někdo obsadit. Ach jo. Dávám tedy prát světlé a jdu do pokoje. Nabírám džíny a jdu znovu do E. Moje pračka dopere za 20 minut. Hmmm..to se ale opravdu už nevyplatí někam chodit!Přešlapuji na místě celých 20 minut. To je 18.15. Prádlo přendávám do sušičky. Pračku plním černým oblečením. Uff..jdu do pokoje. Kolem 19 by mělo být dopráno i dosušeno. Naštěstí je. Černé prádlo nesmí do sušičky, takže to musím usušit v pokoji. Cestou se na mě přilepí jeden nepříjemný týpek, kterého se velmi očividně snažím zbavit. Nic. Doprovází mě až ke dveřím pokoje!Nechutné. Fuj. Mě čeká velká akce. Vyndat všechny ramínka ze skříně a vyndat sušák. Ufff.Je ale dobré ho tu mít, nevím co bych bez něj dělala s tunou mokrého oblečení! Takže všechno pěkně rozvěsím..hmm….20.15..děs. Pak si jdu ohřát párečky..mňam…nakrájím si zeleninu, a protože mě nebaví jíst „jen tak“ pustím si Ordinaci..hmmm…a ještě jednu, a ještě jednu…jééé to je tolik dílů co jsem ještě neviděla!Podívám se na všechny;-) A pak si vzpomenu že jsem ještě neviděla Pojišťovnu;-)) Takže zírám na všechny možné i nemožné seriály a jdu spát kolem 0.15 ach jo.

0 komentářů: