CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

úterý 8. září 2009

Zkouška z historie (Čtvrtek 14.5.2009)

Vstávám v půl páté. Vytahuji roletu a zjišťuji, že je venku docela chladno, z čehož mám upřímnou radost, protože mě to neláká ( a nebude;-) ven. Uvařím si vodu na čaj, ustelu postel…a přemýšlím jak asi dopadne dnešní zkouška z Histoire des relations internationales. Páni…padne na mě nostalgie. Tenhle předmět jsem téměř poctivě odchodila v zimním semestru, počítala jsem vždycky kolikrát ho ještě budu muset navštívit do odjezdu domů..a pak jsem se na něj vykašlala. Rozuměla jsem, co vyučující říká, ale mluvil vždy šíleně rychle a tak jsem tvorbu vlastních poznámek vzdala a vždycky si je od někoho vzala. Ve druhém semestru jsem už měla záruku poznámek, takže jsem tam byla tuším jednou nebo dvakrát. Pamatuji si, jak jsme s Danou řešily rozvrhy a tak…a on je už konec! Strašně to uteklo, vůbec to nedokážu pochopit. Vůbec. Nasnídám se, vyčistím zuby, nelíčím se, ale nějak hezky se obléknu a jsem připravena vyrazit.Přípravy ale stihnu v rekordním čase, ještě se věnuji Historii, ale už to moc nestíhám;-)) Zkouška je od 9, takže v 8.15 na mě ťuká Dana a vyrážíme. Ach jo, snad to dobře dopadne!Cestou si opakujeme různé události a podobně a pomalým krokem dojdeme do školy. Zajdeme ještě na horkou čokoládu do školní kafetérie..a vidíme, jak se všichni prváci zběsile učí. Ach jo. Tak se suneme nahoru do sálu. Čeká tam opravdu dost lidí, bavíme se s Erasmy a zjišťujeme, že přípravě nikdo nic moc extra nedal. Vcházíme do sálu, podle toho jak nás volají, Dana sedí kus za mnou. Tak jo..v 9 hodin dostáváme zadání zkoušky. Hmmmm….První téma: „Byla krize v roce 1929 opravdu příčinou krizí demokracií které přišly po ní v letech třicátých“? a druhé téma: „Byla Velká Británie v letech 1929-1939 velmocí" !?No…to zní opravdu zajímavě. Skvěle ovládám první světovou válku ale tohle?Nedá se nic dělat, vybírám si téma 2 a píšu si tam, co chci. Prostě nehodlám odevzdat prázdné papíry, takže píšu cokoliv co vím a má to, byť i nepatrnou, souvislost s VB. No..popíšu 6 a půl papíru A4, bohužel ke zmíněné otázce se vztahuje asi tak polovina poslední stránky..poměrně hrůza. Dana už na mě čeká před sálem. Jdeme domů. Asi bych si měla oddechnout, že tu nejtěžší zkoušku mám už za sebou, a prostě je to hotovo, ale ne, pořád na to musím myslet, jsem zklamaná a mám strach z výsledku. No je mi opravdu divně. Chtěla jsem ještě zajít někam pro zeleninu, ale vzpomenu si na to před kolejí. No nic. S Danou se domlouváme, že musíme zajít na pravou francouzskou snídani, třeba až budu mít svátek, což je příští čtvrtek. Domů dojdeme kolem 12.30. Ach jo. To byl divný den. Zítra mám další zkoušku, ale je mi jasné, že v tomhle stavu se tedy rozhodně učit nemohu. Chci jít spát tak kolem 16.té hodiny ale myslím, že se mi to stejně nepovede;-) Převléknu se, dám si nějakou dobrotu, a hlavně zkontroluji maily, facebook, odepíšu na vzkazy..zabere to dost času..a dokonce sleduji jeden díl Kriminálky Anděl. Vůbec nevím proč u toho počítače sedím, mohla jsem už dávno spát. Ne, tomu opravdu nerozumím. Prostě se občas takhle „zaseknu“;-)) No, nakonec trochu poklidím pokoj, dám si sprchu, naposledy zkounu počítač, udělám si pár kvízů na facebooku;-)) a už chci jít skoro spát, ale pak mě napadne, že zajdu do banky a převedu jedné slečně peníze, protože mám zájem od ní koupit lístek na vlak. Funguje tu něco jako burza, zkrátka když má někdo lístek, který ví, že třeba z důvodu nemoci neupotřebí..zkrátka ho prodá v burze lístků. Jdu do pobočky tady kousek od nás od koleje, kde mi ovšem slečna sdělí, že je potřeba jít do pobočky, kde jsem si zakládala účet(no jo, Francie)takže jdu na Gallii. Ach jo, to je kousek cesty! Jsem strašně unavená, už jsem si vzala i brýle místo čoček, abych si neničila oči,ale najednou cítím nějak příliv sil a je mi krásně na světě;-)) Venku je moc hezky, pozoruji stromy a dokonce kousek od řeky spatřím kachnu s rodinou;-)) Kachních dětí je opravdu hodně;-)) Pobaví mě to. Mířím do banky, kde se uskuteční převod. Jsem opravdu vděčná, že jsem si kvůli tomu nemusela sjednávat „rendez-vous“;-)) Vlastně by mě to ani nepřekvapilo. Pak se ještě rozhoduji zajít do supermarketu SIMPLY.Docela si tu procházku užívám, je moc hezky. V SIMPLY popadnu jen mléko, naštěstí mám dost drobných, kterých se chci zbavit. Ach jo..jsou skoro čtyři hodiny!:-(Přijdu domů, na chvíli si sednu k počítači, pak jdu na chviličku k Daně. Po příchodu si dám sprchu a kolem 18.15 padám mrtvá do postele. Dávám si budíka na čtvrtou hodinu,ale vlastně proč..ono takhle za tmy se mi stejně nebude chtít učit,takže ho nakonec posunuji na šestou.

0 komentářů: